کابل آنتن ماهواره علت خرابی تیونر رسیور

کابل آنتن ماهواره علت خرابی تیونر و آسیب جدی به  قطعات رسیور است

کدام مارک و برند سیم برای ماهواره مناسب میباشد کرمان و آمل محصولات ایرانی قابل استفاده هستند.

ضمن اینکه طول بالای کابل آنتن باعث افت سیگنال میشه و حتما از تقویت سیگنال ماهواره استفاده کنید.

💢آموزشی و امنیتی:
💥دوستان لطفا حتما مطالعه کنید:
یکی از عمده دلایل خرابی های رسیور، اتصالی کابل آنتن است که خیلی از کاربران اصلا به این موضوع اهمیت نمیدن.
لطفا قبل از اینکه رسیور خود را به کابل آنتن وصل کنید حتما قبلش از اتصالات مطمئن شوید اگر تو این زمینه اطلاعات ندارید از یک شخص ماهر و با تجربه کمک بگیرید.
اتصال کوتاه کابل آنتن از کجاها امکان داره پیش بیاد؟
باید توجه داشت که کابل آنتن استفاده شده نباید دو تیکه باشه و حتما از کابلی استفاده کنید که مرغوب باشه کابل آنتن یکی از مهمترین لوازم استفاده شده در نصب ماهواره است.
حتما سر فیش هارو چک کنید که سیم افشان با استخوانی اتصال نداشته باشه کوچکترین اتصالی این دو باهم باعث خرابی تیونر و آسیب دیدن قطعات روی برد رسیور میشه، حتما چک کنید در طول مسیر کابل آنتن از سوئیچ یا النبی به رسیور، له شدگی تو کابل آنتن نباشه و یا کابل رو بصورت فشرده از درب پنجره رد نکنید به هیچ وجه نباید فشاری روی کابل باشه(لطفا به این مورد خیلی خیلی دقت کنید)
اگر از سوئیچ استفاده میکنید از سلامت سوئیچ و اتصالات تکه کابل بین سوئیچ و النبی مطمئن شوید حتما قبل از استفاده و وصل شدن به رسیور با دقت اتصالات را چک کنید.
کاربرانی که از کابل آنتن تو کار استفاده میکنند ممکنه بدلیل نامرغوب بودن کابل استفاده شده و یا پوسیدگی بر اثر قدیمی بودن ساختمان، افت شدید سیگنال داشته باشند که به مرور زمان باعث خرابی تیونر و برد رسیور میشه و در بعضی موارد همین پوسیدگی باعث اتصال کوتاه و باز هم آسیب دیدن قطعه ای از برد رسیور میشه.
کاربرانی که از کابل روکار استفاده میکنند حتما چک کنند پوسیدگی در کابل نباشه معمولا کابل های نامرغوب در مدت زمان خیلی کوتاهی (حدود یکسال) دچار پوسیدگی و کیفیت خود را از دست میدهند که همین مورد باعث افت سیگنال و موارد اتصالی احتمالی میشه قبل از اینکه اتفاقی برای رسیور بیفته بهتره نسبت به تعویض کابل آنتن اقدام کنید تا مشکلی پیش نیاد.
متأسفانه بدلیل وارد نشدن قطعات رسیور در صورت آسیب دیدن قطعه ای روی برد رسیور، در اکثر موارد قابل تعمیر نیستند.

کانال تلگرام رسیور


برای دسترسی به دیگر پستهای مفید یک صفحه جداگانه طراحی کرده ایم شاید مطالب برای شما مفید باشد کافیه اینجا کلیک کنید تا به صفحه مورد نظر هدایت شده و به تمام پستهای سایت بصورت رندم دسترسی پیدا کنید ممکنه همون چیزی باشه که مدتها دنبالش بودی و هیچ جا پیداش نمیکردی.😉